Identities

room-bitr

Being in the Room | Logo-ontwerp | Naming and Identity Design: Huub Koch | Context: Zichtbare Zaken

Identiteit. Het zit in de details.

Identiteit krijgt vorm door keuzes te maken. Bedrijfsidentiteiten, van eenvoudig tot complex, ontstaan op basis van context. De basis is telkens het logo, de lay-out, de vorm- en communicatie concepten, het kleurgebruik, de typografie, het beeldmateriaal, het gebruik van taal en teksten. De stijl en de tone of voice verschillen per opdrachtgever. Een bedrijfsstijl is een essentieel marketing- en communicatie instrument.

Een bedrijfsstijl kan grafisch, digitaal of ruimtelijk zijn. Er zijn voortdurend nieuwe toepassingen te bedenken. Verstandig beheer en onderhoud houden de waarde, de kracht en de consistentie in stand.

Danny Romeijn, Creative Director, The Public Opinion: Ik heb Huub leren kennen als een zeer getalenteerd designer. Een voorbeeld voor de nieuwe generatie ontwerpers in de lijn van gepassioneerd met je vak bezig zijn. Hij weet als geen ander welke ontwikkelingen er in het vakgebied zijn en draagt er ook concreet aan bij. Ik raad hem iedereen aan die iets wil met zijn identiteit.

middelisgeendoel

Be Good and Show It | PowerPoint: Een middel is geen doel traject | Concept, tekst en design: Huub Koch | Context: Zichtbare Zaken

Een middel is een voertuig om doelen mee te bereiken.

Een goed begin is het hele werk. Er zijn veel manieren om een briefing te maken. De briefing voor een huisstijl stelt weer andere eisen aan de opdrachtgever dan een website of verpakking. Een goede briefing is geen wensenlijstje. Het is een inspiratiebron voor de professional die je wensen gaat vertalen naar middelen die jouw doelen realiseren.

Bij identiteitsontwerp gaat het om betekenis geven. Een briefing zorgt voor inspiratie. Strategie geeft richting en energie. De identiteit krijgt een vorm door uitgangspunten te verbeelden. Design geeft kleur en structuur en krijgt waarde als het verhaal van een bedrijf daadwerkelijk uit de verf komt. Een middel is geen doel. Het is een voertuig om doelen mee te bereiken.

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: