Webdesign

sigrid van iersel

Sigrid van Iersel Verhaallijnen Website | Strategy, Identity-restyling and GUI Design: Huub Koch | Context: Zichtbare Zaken | Case

Binnen beperkingen werken. Buiten de perken denken.

Een Ontwerper geeft nieuwe antwoorden op tijdloze vragen. Binnen een Grafisch Ontwerpbureau, een Full Service Reclamebureau, een e-Commerce- en internetbureau of als ZZP-er. Zijn rol verandert voortdurend. Van mooimaker tot strateeg, van probleemoplosser tot wijze raadgever. Rode draad blijft de klant. Zijn wensen en behoeften. Zijn dilemma’s en stagnatie. Zijn onzekerheid en frustratie. De ontwerper geeft vorm. Ook aan het proces.

Design is krachtiger als het tunnelvisies overstijgt. Dat lukt als je buiten beperkingen denkt. Ik ben grafisch- multimedia- en webdesigner, fotograaf, redacteur en decorontwerper. Ik denk niet alleen vanuit beeld, of alleen vanuit tekst. Ik overzie en voeg samen. Dat zorgt voor nieuwe ideeën waarmee je knopen kunt ontwarren die de boel vastzetten. Om weer beweging te krijgen in situaties die om oplossingen vragen.

portinfolinkchemicals

Portinfolink Chemicals Extranet | GUI Design: Huub Koch | Context: Netaspect i.s.m. Euro RSCG Bikker, Smidswater en Vhp Ergonomie

Maximale informatie in een minimale ruimte.

60% van de bezoekers leest je site op een iPad of een mobieltje. Dat vraagt om een ander ontwerp. Responsive. Zich automatisch aanpassend aan elk scherm. Maar ook: maximale informatie in een minimale ruimte. Het schermpje van de iPhone. Er is eigenlijk niets veranderd, sinds ik mijn eerste via gsm te benaderen website maakte (148k in Frontpage) voor een Belangenvereniging van Binnenvaartschippers in 1998.

Han van der Leur, eigenaar Antiquariaat Raster: Wat ik als heel bijzonder heb ervaren is dat, ondanks het feit dat Huub mijn website heeft gemaakt, het voor mij voelde alsof ik het zelf had gedaan. Dat is een grote kracht en gebaseerd op het heel goed kunnen luisteren naar een klant.

Sigrid van Iersel, journalist: Behalve uitgebreide kennis van design en websites heeft Huub Koch veel verstand van marketing en (visuele) communicatie. Een bijzondere combinatie, die mij erg geholpen heeft om mijn bedrijf Verhaallijnen op een heldere manier te presenteren.

keesdeboer

Kees de Boer > Relatietherapie Rotterdam Website | Strategy, Identity and GUI Design: Huub Koch | Context: Zichtbare Zaken

Investeringen van klanten winstgevend maken.

Meten is weten. Direct contact met klanten zorgt voor inzicht in resultaten. Of het nu gaat om 30% reacties op een mailing of om 80 nieuwe klanten voor een ZP-er. Succes draait om het inzicht hoe je investeringen van klanten winstgevend kunt maken. Dat begint met heldere doelstellingen. Een klare kijk op problemen. En op de functie van vormgeving en redactie. Een website is een eerlijk medium, net als een direct mail actie.

Kees de Boer, oprichter Relatietherapie Rotterdam: Medio 2011 ben ik begonnen met mijn eigen praktijk als klinisch psycholoog en relatietherapeut. Voor ik met Huub Koch ging samenwerken was ik volledig onbekend met marketing via internet. Mijn belangrijkste doelstelling was bekend worden bij potentiële klanten. Bereikbaarheid, een site die werkt als een visitekaartje en een nummer één notering op Google waren mijn uitgangspunten.

Huub heeft mij uitstekend geholpen met het uitzetten van een communicatiestrategie, een SEOplan om ervoor te zorgen dat ik binnen een maand na de start bovenaan in de zoekresultaten bij Google zou komen en bij het optimaliseren van de webteksten.

Dat heeft voor een resultaat gezorgd waar ik zeer tevreden mee ben: anderhalf jaar na dato hebben al meer dan 80 nieuwe klanten mij met gemak via de website weten te vinden. Ik sta consequent op de eerste pagina bij Google en ben dus goed vindbaar.

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: